ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΓΩΝΩΝ (σκεψεις πριν απο λιγα χρονια)

ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ??????


Λόγω της συζήτησης από τους άρχοντες του αθλήματος για το
μέλλον των αγώνων 4χ4 και κυρίως των λεγόμενων παιδιών
παρακαλώ όπως αναγνώσετε το εν λόγω κείμενο των απόψεων μου προς μικράν ενημέρωση σας


Μετά τα όσα κακά συνέβησαν στους αγώνες rally η ΕΘ.Ε.Α. δήλωσε ότι σταματά τις διοργανώσεις αγώνων για να θεσπίσει νέους κανονισμούς ασφαλείας γενικότερα και για το καλό του αθλήματος.

Αυτή η απόφαση μπορεί σε κάποιους να αρέσει και σε κάποιους άλλους όχι.

Οι αγώνες RALLY λοιπόν, ασφάλτου η χώματος έχουν κανόνες ασφάλειας που για πολλούς μπορεί και να είναι υπερβολικοί• πόσο όμως κοστίζει η ζωή μας??

Στους αγώνες αυτούς πρέπει να υπάρχει κλωβός ασφαλείας, πρέπει να υπάρχει κράνος, ζώνες πυρόσβεση και άλλα πολλά.

Έτσι ο αγωνιζόμενος εφόσον η ειδική διαδρομή είναι κλειστή και ξέρει ότι υπάρχουν κριτές και ενδιάμεσοι και κορδέλιασμα και έλεγχος διαδρομής πάνε πάση δυνάμει για αποτέλεσμα…

Υπάρχουν όμως και άλλοι αγώνες που η ΕΘΕΑ έχει θεσπίσει και λέγονται παιδιες.
Είναι αγώνες που κάνουμε εμείς με τα 4χ4
Εκεί υπάρχουν άλλοι νόμοι και άλλοι κανόνες ασφαλείας.
Πιστεύω ότι η ΕΘΕΑ πρέπει να ρίξει και εκεί βάρος στον τομέα ασφαλείας.

Αγώνες αντοχής και trail raid.


Αγώνες χωρίς κλειστές διαδρομές

Οι αγώνες αυτοί δεν έχουν κλειστές διαδρομές αλλά μια διαδρομή με ένα road book που ο αγωνιζόμενος παίρνει την ώρα εκκίνησης και ξεκινά στα τυφλά.

Στους αντίστοιχους αγώνες rally Baja όπου ανήκουν στους αναγνωρισμένους αγώνες rally και που είναι κυκλικοί ,συνήθως οι αγωνιζόμενοι στον πρώτο γύρο πάνε προσεκτικότερα για να γράψουν και μετά πάνε γραμμένοι στους άλλους γύρους.
Όταν λοιπόν έχεις ένα road book που είναι άγνωστο πόσο γρήγορα πας??

Χωρίς ζώνες – χωρίς ενημέρωση


Οι ζώνες τεσσάρων σημείων είναι για μια κατηγορία OPEN που έχει μεγαλύτερη μέση ωριαία!!!! από την NORMAL κατηγορία .

εκεί πρέπει να φοράς και κράνος αλλά έτσι και ενώ έχουμε μια εικονική ασφάλεια εντούτοις οι ταχύτητες σε ανοικτούς δρόμους είναι μεγάλη. Τα αυτοκίνητα πάνε πολύ γρήγορα χωρίς να ξέρουν ότι απέναντι μπορεί να έρχεται ένας ντόπιος η ένα τρακτέρ η κάποια αγροτικά αυτοκίνητα. Ανοικτός δρόμος για τον οποιονδήποτε είναι.
Και μη μου πείτε ότι εκεί δεν περνούν αυτοκίνητα.!!!!

Παντού και μάλιστα Παρασκευοσαββατοκυριακα η επαρχία έχει κίνηση και οι δρόμοι είναι πιο πυκνά με οχήματα. Θυμάμαι ότι σαν αγωνιζόμενος , όταν σε έναν αγώνα περνάγαμε από ένα χωριό στις 2.30 το πρωί, ξεσηκώσαμε το χωριό με τις ταχύτητες, τις μανούβρες, τα γκάζια και οι άνθρωποι δεν είχαν ενημερωθεί ότι θα πέρναγε από κει κάτι.

Αν κάποιος ήταν έξω αλίμονο του.

Άλλη μια φορά ένα αυτοκίνητο αγροτικό πήγαινε στο χωράφι του .Τον περνάγαμε σφαίρα και ήταν σαστισμένος.

-Ρε @@@@ άντε στην άκρη …..περνάει αγώνας.

Μα καλά …όταν γίνονται αγώνες υπάρχει ενημέρωση αστυνομία στις κατοικημένες περιοχές. Αν ένα χωρικός άφηνε το αμάξι του δεξιά στο δρόμο και ενοχλούσε στο τέζα γκάζι θα τον ξυλοφόρτωναν.

Αλλά οργάνωση με αστυνομία ανεβάζει το κόστος.

Χωρίς σήμανση

Οι αγώνες αυτοί δεν έχουν καμία σήμανση από τους οργανωτές. Και αυτό γιατί αν από πριν ειδοποιήσουν μπορεί να μην δοθεί άδεια να περάσουν . Περνάνε λοιπόν την ώρα του αγώνα τα αγωνιστικά και ώσπου να καταλάβουν τελείωσε.

Χωρίς τεχνικό έλεγχο και γιατί άλλωστε.

Ο τεχνικός έλεγχος είναι ελλιπέστατος έως ανύπαρκτος. ελενχονται πράγματα που είναι ανούσια για τέτοιους αγώνες.

Αυτοκίνητα όπου ο αριθμός πλαισίου δεν συμφωνεί με άδεια κυκλοφορίας αυτοκίνητα μαϊμούδες δηλαδή που σε άλλους αγώνες δεν τολμάν να πάνε για τεχνικό έλεγχο εδώ περνάνε Ο.Κ γιατί αλλιώς δεν θα υπάρχουν συμμετοχές.
Αυτοκίνητα με roll cage τα οποία έχουν υποχρέωση ζωνών και κράνους έχουν υψηλότερη δυνατότητα ταχύτητας και ενώ γνωρίζουμε όλοι μας ότι όταν φοράς κράνος νιώθεις vatanen και τρέχεις πάση δυνάμει.
Παράλληλα τεχνικοί έλεγχοι όπου δεν υπάρχει τεχνικός έφορος.

Πχ. Σε αγώνες -και λέω αγώνες γιατί δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό -της Εκάλης και επειδή ο τεχνικός έφορος δεν κλήθηκε , έλεγχο τυπικό και οπτικό έκανε ο πρόεδρος της λέσχης αυτής.!!!!!!!!!!!

ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΦΟΥ ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΦΟΡΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑΣΕΙ ΚΑΤΣΑΒΙΔΙ.ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ OFFROADER ΤΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ.
ΕΧΟΥΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΦΟΡΟΥΜ!!!!!!!


Ένα αμάξι που είναι ψιλωμένο πολύ και προφανώς έχει ξεφύγει από κέντρο βάρους το βάζουμε να τρέξει αγώνα ταχύτητας αντοχής.
Με τι σκεπτικό???
Είναι πολύ εύκολο να ξεφύγει και είναι πολύ ανασφαλές

Επίσης όταν καλούμε έναν αδαή νέο να τρέξει σε αγώνα που και αμάξι στημένο δεν έχει και χωρίς κανόνες ασφαλείας τρέχει και τον κάνουμε να οδηγήσει 24 ώρες τουλάχιστον είναι ζήτημα χρόνου να συμβεί το κακό

Χωρίς ενδιάμεσους
Με σκεπτικό το χαμηλό κόστος για πληθώρες συμμετοχών
-Οι οργανωτές έχουν το σκεπτικό.
Να κάνουμε αγώνα να έρθουν όσο πιο πολλά αυτοκίνητα μπορούν και για να έρθουν ας είναι και νορμάλ.
Και για να μην δαπανήσουν χρήμα για ετοιμασία αυτοκίνητου για αγώνα.
Να μην έχουν κράνη
Να μην έχουν ζώνες εγκεκριμένες ας μην έχουν πυρόσβεση
Εδώ ζητούν πυροσβεστήρα 5 κιλών αλλά αν τον έχει ο αγωνιζόμενος σε ένα καλάθι στο πορτ μπαγκαζ ??
Αν λοιπόν τον χρειαστεί μετά από τούμπα που θα τον βρει???


Με γνώμονα ότι έχουμε regularity που είναι 30 χιλ. η ακόμα και 45 χιλ. εφόσον δεν υπάρχουν κρυφά σημεία μέτρησης ο αγωνιζόμενος πάει πάση δυνάμει μέχρι το επιλεγμένο σημείο και εκεί αφού έχει προπορεια σταματά και περιμένει. Όλοι μας το έχουμε κάνει.

Έτσι λοιπόν γνωρίζουμε ότι περνάμε από κατοικημένες περιοχές από αγροτοδρομους που πάνε παππούδες στα χωράφια η από άλλους δρόμους τέζα και οι πολίτες εκεί οποίοι και αν είναι ότι και αν είναι και ξαφνιάζονται και διατρέχουν κίνδυνο για ατύχημα.

Βέβαια εμείς δεν τηρούμε στο ελατών το K.O.K. γιατί πρέπει να φτάσουμε γρήγορα στο Σ.Ε.Χ. η στο ΚΟΝΤΡΟΛ.

Έτσι λοιπόν ο κίνδυνος να συμβεί ατύχημα είναι μεγάλος όσος μεγαλύτερος από άλλους αγώνες.

Η υπέρβαση σε συνδυασμό με την τυχόν καθυστέρηση κάνουν τον αγωνιζόμενο να τρέχει πάση δυνάμει.

ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΤΕΣ


Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι αγώνας και δεν πάμε βόλτα.

Όμως μήπως τα 46,5 χλμ μουαγιέν για τζίπ της Α2 χωρίς roll bar, πυρόσβεση κράνη και ότι άλλη προστασία απαιτείται σε αγώνες rally είναι υπερβολή........ Αυτή η μουαγιέν σε τέτοια δύσκολα περάσματα σε υποχρεώνει να πηγαίνεις στην κυριολεξία με την ταυτότητα στο στόμα με κίνδυνο να φύγεις από τον δρόμο και εκτός από υλικές ζημιές (καλή ώρα το LAND ROVER της φωτογραφίας) να υπάρξουν και σοβαροί τραυματισμοί?

Και όταν βγεις στην άσφαλτο και η καθυστέρηση σου έχει μεγαλώσει γιατί κόλλησες κάπου, χάθηκες, σου έτυχε λάστιχο, ξεχνάς τις παρατηρήσεις σας στην ενημέρωση και βάζεις το πόδι στο πάτωμα περνώντας στην κυριολεξία με πολλά χιλιόμετρα και δίχως αύριο δίπλα από παιδιά που παίζουν και ανάμεσα από αυτοκίνητα Κυριακάτικων οδηγών - αλήθεια πήρε κανείς ποινή για υπερβολική ταχύτητα σε κατοικημένο χώρο?

Εκτός από το επικίνδυνο μέρος της μουαγιέν, αντέχουν τα αυτοκίνητα της Α2 σε τέτοιο ζόρι? Δεν σας κάνει εντύπωση ότι τερμάτισαν 7 από τα 35 Α2 αυτοκίνητα.

Σκεφθείτε, μην κάνετε τους κατά τα άλλα φθηνούς αγώνες 4χ4 απαγορευτικούς για την Α2, ήταν το 60% των συμμετοχών των αυτοκινήτων


ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ????
Οι αγώνες αυτοί θα έπρεπε να γίνονται με μέτρηση σε κρυφά σημεια. και αυτό γιατι ετσι θα μειωνόταν η διάθεση για ανάπτυξη ταχύτητας από τους αγωνιζόμενους.

Παράλληλα θα έπρεπε να αποκλείεται από τον αγώνα οποίος είχε ταχύτητα πάνω από ένα ποσοστό από την μέτρηση.


Το κακό είναι ότι οι αγωνιζόμενοι δεν θέλουν να ισχύει αυτό γιατί έτσι δεν μπορούν να αναπτύξουν τις πολυτάλαντες αγωνιστικές τους ικανότητες και την δύναμη των αυτοκινήτων τους.

Και έτσι οι οργανωτές για να μην χάσουν συμμετοχές το αποφεύγουν.

Όταν λοιπόν έχουμε να διανύσουμε καμπόσα χιλιόμετρα και ο δρόμος είναι δύσκολος και δεν μπορούμε να είμαστε στην ώρα μας αρχίζουμε και τρέχουμε σε ανοικτούς για το κόσμο δρόμους με αποτέλεσμα την επικινδυνότητα. άλλες φορές πάλι πάμε τέζα για να καλύψουμε το χρόνο και φτάνουμε στο σημείο μέτρησης πολύ νωρίτερα περιμένοντας να έρθει η ώρα μας για να περασουμε. αρα ενώ είχαμε μέση ωριαία 35 το κάναμε με 50 ανασφαλές.
Share on Google Plus

About k

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment