σωστή τεχνική οδήγησης.
Στις επόμενες παραγράφους συγκεντρώσαμε τις βασικές συμβουλές. Έτσι, τίποτα δε μπορεί να εμποδίσει εσάς και το δικό σας 4x4.
Γενικοί κανόνες: Πριν ξεκινήσετε, ελέγξτε τα ελαστικά και τη ρεζέρβα σας. Θυμηθείτε να πάρετε μαζί σας ενισχυμένα δερμάτινα γάντια, ιμάντες επαναφοράς, τάκο και φτυάρι. Άλλα χρήσιμα εξαρτήματα είναι μία αντλία αέρα με μανόμετρο, ένας γρύλος ανύψωσης και αλυσίδες για άμμο. Η πίεση των ελαστικών δεν θα πρέπει να είναι χαμηλότερη από 1,2 bar και θα πρέπει να την επαναφέρετε στο κανονικό όσο γίνεται πιο γρήγορα, ενώ η ταχύτητα οδήγησης δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 80 km/h. Τα μεγάλα ταξίδια με χαμηλή πίεση στα ελαστικά μπορεί να τους προκαλέσουν ζημιές που δεν επισκευάζονται. Πριν βγείτε από το δρόμο, ενεργοποιήστε την οδήγηση με τετρακίνηση.
Οδήγηση σε βραχώδες έδαφος με πέτρες και χαλίκια: Τα ψηλά ελαστικά είναι τα καλύτερα σε τέτοιο περιβάλλον επειδή προσφέρουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Η μείωση της πίεσης στα ελαστικά δίνει στο όχημα μεγαλύτερη επαφή με το έδαφος, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία των ελαστικών και μειώνοντας το ενδεχόμενο διάτρησής τους από κάποιο αιχμηρό αντικείμενο. Για να αποφύγετε τις ζημιές στην κάτω πλευρά του αμαξώματος όταν συναντάτε μεγάλες πέτρες, να οδηγείτε κατευθύνοντας τους τροχούς επάνω τους και όχι ανάμεσά τους.
Οδήγηση σε άμμο και χαλαρό έδαφος: Το ιδανικό περιβάλλον για φαρδιά ελαστικά. Η χαμηλή πίεση στα ελαστικά αυξάνει την επαφή τους με το έδαφος και βελτιώνει την πρόσφυση. Κρατήστε το όχημά σας σε κίνηση χρησιμοποιώντας τετρακίνηση, καθώς η εκκίνηση στην άμμο μπορεί να αποδειχτεί δύσκολη. Για εκκίνηση στην άμμο, αποφύγετε σπινάρισμα των τροχών είτε οδηγώντας αργά με την όπισθεν πάνω στα ίχνη σας, είτε χρησιμοποιώντας αλυσίδες για την άμμο, “χαλάκι” ή κάτι παρόμοιο. Σε αμμόλοφους παρκάρετε με κατεύθυνση προς τα κάτω.
Οδήγηση πάνω από εμπόδια: Όπου είναι δυνατό, θα πρέπει να οδηγείτε με τους τροχούς επάνω στα εμπόδια για να αποφύγετε ζημιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Να πλησιάζετε στα χαντάκια και τα σαμαράκια με διαγώνια φορά, για να αποφύγετε σύγκρουση του προφυλακτήρα με το έδαφος. Οδηγήστε παράλληλα όταν συναντήσετε βαθιά ίχνη με ψηλά άκρα. Αν βρεθείτε μέσα σε παλιά ίχνη από τροχούς, μην προσπαθήσετε να βγείτε “με το ζόρι” – είναι προτιμότερο να κρατάτε πιο απαλά το τιμόνι.
Οδήγηση σε πλαγιές: Οδηγείτε πάντα κατευθείαν προς την κορυφή, για να μην ανατραπεί το όχημα στο πλάι. Σε απότομες κατηφόρες, χρησιμοποιήστε τον κινητήρα για να φρενάρετε και να μπλοκάρετε το διαφορικό. Χρησιμοποιήστε το πεντάλ του φρένου μόνο αν είναι απολύτως απαραίτητο και μόνο για σύντομα πατήματα, επειδή υπάρχει κίνδυνος να μπλοκάρουν οι τροχοί και να χάσετε τον έλεγχο του οχήματος. Αν το όχημα γλιστρήσει, αφήστε αμέσως το φρένο.
Οδήγηση σε λάσπη: Μειώστε την πίεση των ελαστικών για να δώσετε στο πέλμα τη δυνατότητα να αυτοκαθαρίζεται ακόμη πιο αποδοτικά. Επιταχύνετε προσεκτικά για να εμποδίσετε το σπινάρισμα των τροχών. Για να αποφύγετε να κολλήσετε, κρατήστε το όχημά σας βάζοντας και διατηρώντας χαμηλή ταχύτητα κίνησης. Να οδηγείτε πάντα παράλληλα στα βαθιά ίχνη, για να μην εγκλωβιστείτε μέσα τους. Μην προσπαθήσετε να βγείτε από μέσα τους “με το ζόρι” – είναι προτιμότερο να συνεχίσετε κρατώντας πιο ελαφρά το τιμόνι. Όταν επιστρέψετε, καθαρίστε τους θόλους των τροχών για να μπορούν τα ελαστικά να αυτοκαθαρίζονται και πάλι.
Οδήγηση μέσα σε νερό: Περπατήστε δίπλα στο αυτοκίνητο και αναζητήστε ρηχά σημεία για να οδηγήσετε από μέσα τους. Βεβαιωθείτε ότι τα ηλεκτρικά κυκλώματα του οχήματός σας είναι καλά προστατευμένα. Σημαντικό: κρατήστε μακριά από το νερό την περιοχή από όπου παίρνει αέρα ο κινητήρας για να μην πάθει ζημιά. Κρατήστε φυσιολογική πίεση ελαστικών και οδηγήστε μέσα στο νερό με χαμηλή και σταθερή ταχύτητα κίνησης για να μην προκαλέσετε υψηλά απόνερα ή πίδακες νερού. Αυτό θα βοηθήσει επίσης να μην προκληθούν ρωγμές στα ζεστά σημεία του κινητήρα από την επαφή με το κρύο νερό. Αφού βγείτε από το νερό, πατήστε πολλές φορές τα φρένα για να στεγνώσουν και ελέγξτε τα ελαστικά για ενδεχόμενες ζημιές.
Οδήγηση στο χιόνι: Τα ελαστικά αγκιστρώνονται στη λεπτή στρώση χιονιού που δεν έχει προλάβει να παγώσει. Ακόμη κι έτσι όμως, σας συμβουλεύουμε να επιταχύνετε και να φρενάρετε με προσοχή. Όταν το χιόνι είναι βαθύ, θα πρέπει να διατηρείτε την ταχύτητα του κινητήρα σταθερή και να μην αλλάζετε ταχύτητες στο κιβώτιο, έτσι ώστε το όχημά σας να παραμένει σε κίνηση και να μη χάσει την πρόσφυσή του.
Blogger Comment
Facebook Comment